D-vitamiinist oled kuulnud?

Sügis vaikselt piilub nurga tagant. See on maagiline aeg. Samas muutuvad ilmad tuulisemaks ja vihmasemaks, päevad lühenevad ja päikesevalgust jääb üha vähemaks. Ka viiruseid on sügisel rohkem liikvel. See kõik võib nõrgestada meie imuunsüsteemi. Et tunda end ikka energilise ja tervena, soovitame Sul kriitilise pilguga vaadata üle oma toidulaud. Sel sügisel kirjutame Sulle erinevatest vitamiinidest ja mineraalainetest, mida vajad hea tervise jaoks.

Alustame D-vitamiinist, mida kutsutakse ka päikesevitamiiniks. D-vitamiin on oluline:

• tervete luude ja hammaste arengu soodustamiseks

• kaltsiumi ja fosfori paremaks omastamiseks

• vere hüübimiseks ja südametöö toetamiseks

• infektsiooni- ja diabeediriski vähendamiseks

Päikesekiirguse toimel on meie organism võimeline D-vitamiini ise tootma, kuid toodetav kogus sõltub nii päikesevalguse eest katmata nahapinna suurusest, naha pigmentatsioonist, inimese vanusest, kui ka aastaajast ja laiuskraadist. Sügise saabudes peaks tõenäoliselt enamik meist D-vitamiini saama kas toiduga või võtma täiendavalt toidulisandina. Parimad D-vitamiini allikad on kala, munad, maks, aga ka rikastatud piimatooted. Leia viis neid oma söögilauale lisada.

40139768_229748924552316_2640429268038844416_n

Näiteks üks D-vitamiinirikas toidukord: soola forell, vutimunade, värske kartuli ja salatiga.

Energilist sügist!

Sinu toiduklubi “Toiduga sõbraks”

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s