Miks on hommikusöök oluline?

Toiduklubis oli meil teemaks hommikusöögi olulisus ning see, millist hommikusööki võiks igapäevaselt valida. Selles kirjatükis keskendume hommikusöögi olulisusele.

Mantra, mida meie toitumisnõustajad, kui ühest suust, kordavad, on lihtne: “SÖÖ ALATI HOMMIKUSÖÖKI.” See soovitus põhineb teadmisel, et nii saad hommikul kohe eesseisva päeva jaoks kindlustada oma kehale vajalikud toitained, mineraalid ja vitamiinid. Lisaks taastad ööjooksul kasutatud süsivesikute varud ning keha ei pea hakkama puudujääki kompenseerima oma varudest. Samuti saab siis Sinu aju puhata, sest ta ei pea Sulle näljatunnet ja söömise olulisust meelde tuletama. Kui kõht on tühi, siis kipub mõte ju tihti näljatundele liikuma ja nii on raskem keskenduda asjadele, mis tegelikult Sinu tähelepanu vajavad. Väsimuski kipub kergemini peale tulema.

shutterstock_55024303

Neile, kes soovivad kaalu langetada, on hommikusöök oluline ka sellepärast, et kui söömata jääb, on suurem tõenäosus, et järgmistel toidukordadel oled juba nii näljane, et hakkad hommikul söömata jäänut kompenseerima või kipud igal võimalikul ajahetkel midagi ampsama (snäkid, šokolaadid, kommid jm). Kui Sa söönud ei ole, siis palub Sinu aju Sinu meeled appi ning koos asuvad nad Sind “kaitsma” nälgimise eest, tagamaks et Sul elutegevuseks piisavalt toitaineid, vitamiine ja mineraale oleks ja et Sa ikka kindlasti midagi sööksid. See aga tähendab, et kõik mis näeb hea välja või lõhnab hästi, tundub veelgi ahvatlevam ja ütleb Sulle: “Söö mind. Nälg on.” Suure tõenäosusega söödki siis rohkem kui Sul tegelikult vaja oli. Sest Sinu keha soovib ka rohkem saada, juhuks kui Sa jälle peaksid söömata jätma, on tal siis rohkem varusid, millest puudujääki kompenseerida.

shutterstock_281445404.jpg

Lisaks soovitab Merike enne sööki ja kohe peale ärkamist juua klaasi vett, taastamaks öö jooksul kaotatud vedelikke. Kui lisad oma veele ka sidrunit, siis saad väikese lisasüsti C-vitamiini, kaaliumit (hea südamele), ergutad oma seedimist ja toetad seede-ensüümide tööd. Internetiavarustes kirjutatakse veel, et sidrun aitab ka hingeõhku värskena hoida, toetab kaalulangetamist ja aitab tagada kauni naha. Nii et pool sidrunit hommikuse vee sisse ja Sinu keha tänab Sind. Kui sidrun ei meeldi, siis proovi laimi, millel on sarnased hüved.

Loomulikult sõltub kõik ülalmainitu Sinu harjumustest ja elustiilist. Mõned inimesed on oma keha harjutanud teistsuguse rütmi järgi toimima või kui stressitase on väga kõrge, siis ei ole osadel inimestel söögiisu. Mis aga ei vähenda kuidagi hommikusöögi olulisust.

Võtke endale aega ja nautige hommikusööki. See on kindlasti parim algus vitaalsele päevale.

 

 

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s