Millist värvi paprikat on kõige tervislikum osta?

 shutterstock_718872250

Eksivad need, kes arvavad, et pole vahet, mis värvi paprikat osta. Erinevat värvi köögiviljad sisaldavad erinevaid fütotoitaineid ja nii ka paprikad.  Toiduklubi toitumisnõustaja Merike Kaarma võttis paprikad lähema vaatluse alla.

Eri värvi paprikate võrdlus

Capture1111

Nagu ka tabelist selgub, on C-vitamiini seisukohalt kõige parem valik just kollane paprika. A- ja E- vitamiini ning beeta-karoteeni sisalduse poolest teeb silmad ette punane paprika. Kõige vähem kasulikke aineid leidub aga rohelises paprikas. Samas, rohelist köögivilja peaksime igapäevaselt koguseliselt kõige rohkem sööma.

Märgime aga ka ära, et erinevused toitainetes võivad olla tingitud ka sellest, kuidas toidu koostise andmed on saadud – kas ja kuidas need on analüüsitud. Viljade toitaineline sisaldus on mõjutatud ka näiteks kasvukohast ja -tingimustest, sellest kas need on toored või on saavutanud küpsusastme. Samuti sellest, kuidas viljad on säilitatud ja veel paljudest muudest teguritest. Kuna me päriselus kunagi ei tea, millises viljas just parasjagu on kõige rohkem vitamiine, tuleb kindlasti süüa mitmekesiselt.

Seega, vali paprika vastavalt vajadusele. Söö kordamööda kõiki värve ning toitu üleüldse mitmekesiselt, et saada võimalikult palju kasulikke toitaineid.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s