Katrini Bolognese kaste

Inspireerituna meie just hiljuti toimunud köögiviljadeteemalisest klubikohtumisest, valmistasime klassikalise köögiviljapõhjaga roa. Bolognese on peresõbralik, seda on lihtne valmistada ja seda saab lihtsalt oma maitsele vastavaks tuunida (teravamaks, mahedamaks, köögiviljasemaks või liharikkamaks). Lisaks saab seda lihtsalt sügavkülmutada ja kasutada ka näiteks lasanje tegemiseks.

shutterstock_364261385

Siin retseptis olev kogus on piisavalt suur, et toita 3-4 inimest ja panna pool kogust sügavkülma. Valmistamiseks vajad: 2 väiksemat sibulat, 2 sellerivart, 2 suuremat porgandit, 1 paprika, 3 küüslauguküünt, 0,5 chilli kauna, basiilikut (värsket või kuivatatud), 400g kodust hakkliha, 400g veisehakkliha, 3spl tomatipastat, 2 purki purustatud tomateid, 1,5 purki  vett, 1 loorberileht, soola, pipart ja garneerimiseks juustu, basiilikut ning kirsstomateid. Soovi korral võid alguses sisse praadida ka peekonit, lisada muskaatpähklit ning kõiki retseptis toodud aineid võid juurde panna või vähemaks võtta oma maitsele vastavalt.

IMG_20171125_132850

Alustuseks praeme madalamal tulel läbipaistvaks sibula (meie lisasime sibula praadimise ajal juba ka loorberilehe, et maitsed paremini esile tuleksid ja kui kasutad kuivatatud basiilikut, siis selle võiks ka lisada alguses) ja lisame sellele hakkliha (kui soovid peekonit panna, siis selle võiks enne hakkliha lisamist eraldi praadida). Prae liha kergelt pruuniks, maitsesta soola ja pipraga, lisa tomatipasta ning prae veel veidi (tomatipasta kerge praadimine parandab selle maitseomadusi). Haki kõik ülejäänud köögiviljad (porgandi lisame meie riivitud kujul) ning lisa need hakkliha, sibula ja tomatipasta segule. Kuumuta kogu segu veidi aega ning lisa siis purustatud tomatid ja 1,5 purki vett. Keeda madalal tulel kuni vedelikku jääb vähemaks ja Bolognese muutub paksemaks (umbes 45 minutit). Kõige lõpus maitse, soovi korral lisa maitseaineid (sool, pipar, muskaatpähkel) ja sega sisse peotäis hakitud või rebitud basiilikut.

Lisandina sobib Bolognese juurde muidugi pasta, aga ka aurutatud suvikõrvits või spargelkapsas, erinevad värsked salatid ja miks mitte ka riis või bulgur. Serveeri riivitud parmesani või riivitud pehme juustuga ning garneeri kirsstomatite ja basiilikuga.

Mõnusat bologneksperimenteerimist ja küsimuste korral võid meiega julgesti ühendusse astuda. Aitame Sul meeleldi söögivalmistamises õnnestuda. 🙂

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

w

Connecting to %s